wtorek, 7 kwietnia 2015

Symulacja fabryki Siemens - Grywalizacja Plantville cz. 1

Plantville Siemens Grywalizacja Gra Szkoleniowa

"Pierwsza gra biznesowa on-line w przestrzeni B2B" - takim stwierdzeniem szczycił się Siemens podczas promowania swojego dzieła "Plantville". Mimo iż od wydania minęło już kilka lat, a sama gra przestała istnieć, to  nie wypada jej odmówić sukcesu. Zastosowana grywalizacja zagwarantowała pozytywny feedback i mocne zaangażowanie jej uczestników.

W dobie wysypu niczym grzyby po deszczu gier zarządzających własnymi przedsiębiorstwami, gospodarstwami itp. Siemens Industry postanowił zrobił coś więcej. Biorąc przykład z wiejskiego odpowiednika gry "Farmville" powstał projekt zarządzania fabryką. Jednak w tym wypadku przedsięwzięcie było skierowane przede wszystkim do klientów i pracowników firmy. Sami twórcy postrzegali grę jako zabawny sposób na przedstawienie marki i technologii oraz zaangażowanie klientów. Zobacz jak ją zaprezentowali w krótkim filmie reklamowym:


Fundamentalnym celem Plantville było zaimplementowanie w jej uczestnikach praktycznej wiedzy z obszaru działania i zarządzania fabryką. Właściciele jako pierwsi zauważyli rosnący popyt wśród mediów społecznościowych jak Facebook, na podnoszenie swoich kwalifikacji wraz z wymianą wiedzy i informacji. Sam prezes, CEO Siemens Industry Daryl Dulaney wypowiadał się tak:

"Siemens korzysta z ogromnego nasilenia się zaangażowania w sieci, by pokazać jak nasze doświadczenie może uczynić zakład oraz jego infrastrukturę bardziej konkurencyjnymi przez poprawę zrównoważenia, energooszczędności i produktywności w zabawnym, edukacyjnym środowisku. Mamy również nadzieję, że Plantville pobudzi zainteresowanie w takich obszarach jak: matematyki, nauka i technologia, inspirując równocześnie nowe pokolenie menedżerów zakładu oraz inżynierów."

Drugim równie ważnym aspektem, o którym już wspomniałem były działania związane z rozpoznawalnością marki. Firma chciała poszerzyć grupę docelową poza osoby ściśle powiązane z przemysłem oraz inżynierami. Ponad to gra pozwalała połączyć się z kontami na portalach społecznościowych, co dodatkowo zwiększało ruch na stronach Siemens'a.


Trzecim elementem bazowym było zaangażowanie uczestników Plantville. Grywalizacja, którą zastosowano spowodowała utożsamienie się pracowników i klientów z przedsiębiorstwem. To zaś nie pozostawiło graczy obojętnych i mocno ich ze sobą połączyło. Tym bardziej gdy mieli możliwość realnego wpływu na wygląd i mechanizm gry dzięki użytym możliwościom w jej wnętrzu. 

Jako ciekawostkę dodam, że twórcy, aby jak najprecyzyjniej odwzorować realne aspekty ujęte w grze szkoleniowej, przed jej stworzeniem odwiedzali największe fabryki w Stanach Zjednoczonych. Niestety aktualnie strona aplikacji pozostaje pusta z adnotacją o sprzedaży domeny, tak więc dla ambitnych czeka nie lada wyzwanie.

W drugiej części zobaczysz jak wyglądała ta gra szkoleniowa i zapoznasz się z jej dokładną charakterystyką. Przeczytasz ją tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz