poniedziałek, 2 marca 2015

Picie piwa kluczem do znalezienia pracy? "Gro o Bro"

gra biznesowa Gra o Bro

Wyobraź sobie jak siedzisz wygodnie w fotelu, popijasz świeże, zimne piwko oceniając jego smak i jeszcze Ci za to płacą. Brzmi jak bajka? Na pierwszy ogień bierzemy pod lupę działania Kompanii Piwowarskiej, która jako jedna z niewielu w Polsce wykorzystała elementy grywalizacji przy poszukiwaniu nowych pracowników.

gra biznesowa Gra o Bro

Pod koniec 2013 roku ruszyła nietypowa akcja mająca na celu wynalezienie najlepszych ekspertów i entuzjastów picia piwa. Na stronie internetowej jak i Facebooku uruchomiono grę. Uczestnicy rejestrowali się jednocześnie tworząc swoją wyimaginowaną postać i nadając jej swoje cechy. Następnie przechodzili piwny quiz odpowiadając również na kilka otwartych pytań. W ten sposób uzyskano podstawowe informacje na temat uczestników, ale również sprawdzono ich wiedzę, kreatywność i umiejętności redaktorskie. Dwudziestu wybrańców, którzy wbrew pozorom nie okazali się być nałogowymi alkoholikami, lecz prawdziwymi smakoszami piwa dostało się do drugiego etapu i zostali zaproszeni na warsztat w siedzibie firmy. W tym momencie musieli wykazać się swoim "hobby" przed rekruterami rozwiązując zadania jak i degustując trunki. Poznali również działania Kompanii od środka dowiadując się także wiele ciekawostek dotyczących oczywiście piwa. Ostatecznie po rozmowach kwalifikacyjnych zatrudniono dwie osoby do współpracy z portalem Beerlovers.pl.

gra biznesowa Gra o Bro

Jak spisały się narzędzia, które wykorzystali do odnalezienia tych dwóch wyjątkowych osób z super-zdolnościami niczym bohaterowie kreskówek? Moim zdaniem idealnie.

  • uniknęli trwoniących masę czasu setek rozmów kwalifikacyjnych na to atrakcyjne stanowisko 
  • z powodzeniem wyłonili najlepszych kandydatów dowiadując się o nich wielu istotnych informacji na każdym etapie rekrutacji
  • co najważniejsze cała akcja uzyskała duży rozgłos. 
  • "Gra o Bro" nie tylko spełniała funkcję naboru, ale przede wszystkim promocyjną
  • z ponad 600 kandydatów w pierwszym etapie wyłoniono dwie osoby, jednak dzięki zastosowaniu grywalizacji tysiące internautów dowiedziało się o istnieniu portalu Beerlover.pl.

gra biznesowa Gra o Bro

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz